Projects

Projects

Welcome to our Projects section at Experience Lab!

Here, you can explore our ongoing research endeavors, as well as recent completions.
You can also check out our academic project list at Åbo Akademi University for insights into our collaborative studies and recent work.

Active Projects 2024

ReCoCreaYouth

ReCoCreaYouth

ERASMUS+ ReCoCreaYOUTH aims to empower local governments and NGOs to better engage and collaborate with youth through co-creation initiatives.
iFeelMath

iFeelMath

Researching Developmental and Situational Dynamics of Students’ Math Anxiety and Performance
iFaceMath

iFaceMath

The iFaceMath project’s aim is to investigate the dynamics between situational emotions, motivation, and math task performance.
AILIT

AILIT

Elevers AI-litteracitet i grundskolan. Skapa undervisningsmodeller för att introducera och inkludera AI-färdigheter i årskurserna 1–6.
SoRoMa

SoRoMa

Interaktion mellan sociala robotar och människor; sociala robotars potential inom ämnet matematik i grundskolan.
INTAKT

INTAKT

Inom projektet INTAKT kommer vi att öka förståelsen för orsaker till prokrastinering bland finlandssvenska studerande.
IncludeMe+

IncludeMe+

Shaping the future of informing and reporting for inclusion, participation, and peace in Europe.
Digital4All

Digital4All

Strengthening universities’ readiness in supporting all learners to equally participate in digital learning experiences.
MetaCity

MetaCity

Digital Intelligent Urban Services in the Metaverse – a solution for increased competitiveness of small & median cities
Inclusivehubs

Inclusivehubs

Transforming school environments into inclusive spaces, ensuring all learners feel welcomed and valued.
PharmAInteraction

PharmAInteraction

Sociala robotar som stöd i patientsäkerheten genom att ge läkemedelsinformation, upplysning och rådgivning på apotek.
SPROK

SPROK

Business development for a second language learning game for immigrants, mainstream classrooms and private consumers.

Recently Finished Projects

www.freepik.com

VRVittne – Ögonvittnesstudie i Virtual Reality

[en/sv] I rättsprocesser läggs stor vikt vid ögonvittnesmål. I många länder betraktas ögonvittnesidentifikationer som ett direkt bevis för skuld. På ...
Att möta metaversum – att skapa nätverk för framtiden

Att möta metaversum – att skapa nätverk för framtiden

[en/sv] I dagens läge är Metaverse mera ett koncept än en verklig plattform, men förväntningarna är stora och många företag ...
REDI SOTE

REDI SOTE

Smart Digital Social and Health Services The social and healthcare sector needs new innovative services to meet the challenges of ...
DIGI-MODE

DIGI-MODE

Projektets övergripande mål och syfte är att stimulera etableringen av en hållbar miljö för spelutveckling och spelrelaterad verksamhet ...
Qvarken Game Lab

Qvarken Game Lab

Projektets övergripande mål och syfte är att stimulera etableringen av en hållbar miljö för spelutveckling och spelrelaterad verksamhet ...
digitalt på distans

Digital Innovation Processes at a Distance

Projektets målsättning är att hitta den bästa lösningen för att kunna utföraanvändarupplevelsestudier av digitala lösningar helt på distans ...
Ruxe

RUXE

Projektets målsättning är att hitta den bästa lösningen för att kunna utföraanvändarupplevelsestudier av digitala lösningar helt på distans ...
Speech Recognition for Finnish-Swedish Dialects through Artificial Intelligence - TaFiDiAi

Speech Recognition for Finnish-Swedish Dialects through Artificial Intelligence – TaFiDiAi

Syftet med projektet är att genom samverkan stärka vetenskapsområdet spel och lärande vid FPV vid Åbo Akademi ...